Deseta generacija Mercedesove E-klase – Nakon limuzine i karavana koji pristižu na leto, na red će doći kupe i kabrio verzija popularnog modela.
Sa više od 14 miliona isporučenih limuzinskih i karavanskih izvedbi od 1946., E-klasa je najbolje prodavani model u istoriji marke Mercedes-Benz.
Deseta generacija E-klase postavila je stilske trendove 2016. godine, sa svojim čistim, ali privlačnim dizajnom i ekskluzivnom i visokokvalitetnom unutrašnjosti. Karakteristično za ovaj model je i mnoštvo inovacija u području sistema pomoći u vožnji.
Deseta generacija Mercedesove E-klase
Sada je na red došao dorađeni, redizanirani model. Premijera je bila rezervisana za Salon automobila u Ženevi, ali je koronavirus uzeo svoj danak te je ovogodišnja priredba, iz sigurnosnih razloga otkazana.
Tu je sada više dinamičnog dizajna – Redizajnirana su prednja svetla. Kompletna LED prednja svetla deo su standardne opreme. Obnovljena je i zadnja svetlosna grupa, kao i maska hladnjaka i prednji branik.
Nimalo nije zanemarena ni udobnost u unutrašnjosti koja sada osigurava dva digitalna displeja koja su deo standardne opreme (2×10,25-inča) i opcioni Widescreen kokpit sa dva 12,3-inčna displeja.
Pripremljeno je sedam plug-in hibrida u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, benzin i dizel, s pogonom na zadnju ili obe osovine.
Nova generacija sistema pomoći u vožnji
Nova E-klasa uključuje najnoviju generaciju Mercedes-Benz sistema asistencije u vožnji koja vozačima pruža kooperativnu podršku. To rezultuje izuzetno visokim nivoom aktivne sigurnosti: limuzina i karavan u mogućnosti su reagovati ako to ne učini vozač.
Prepoznavanje da ruke ne drže upravljač temelji se na kapacitivnim senzorima. To unaprjeđuje korisničku prikladnost kada se vozilo vozi u poluautonomnom režimu. Kako bi sistemi pomoći znali da vozač i dalje ima kontrolu nad E-klasom, dovoljno je da vozač drži upravljač.
Kao deo serijske opreme, E-klasa dolazi s Active Brake Assist funkcijom koja u mnogim situacijama omogućava upotrebu autonomnog kočenja kako bi se sprečio sudar ili umanjile njegove posljedice. Sistem je takođe u mogućnosti kočiti u slučaju nailaska na parkirana vozila i pešaka koji prelaze ulicu pri tipičnim gradskim brzinama vožnje.
Funkcija Active Blind Spot Assist sa upozorenjem prilikom izlaska nudi naprednu zaštitu prilikom izlaska iz vozila. Sistem detektuje učesnike u saobraćaju koji se kreću brže od 7 km/h. U mogućnosti je da reaguje na vozila u mrtvom uglu kao i u kritičnim područjima aktiviranjem kočnica. Kada se vozilo zaustavi, sistem takođe može vizuelno upozoriti putnike sa signalima u spoljnim retrovizorima, pre nego što izađu iz vozila ako se u kritičnom području detektuje bicikl.
Ako u ovom slučaju vozač pokuša koristiti unutrašnju kvaku vrata, oglasiće se dodatni zvuk upozorenja i ambijentalno svetlo u vratima počne treptati crveno. Funkcija je takođe dostupna kada vozilo miruje i do tri minuta nakon gašenja.
Elektrifikacija pogonskih agregata
Sa obnavljanjem E-klase elektrifikacija pogona doživela je još jedan veliki korak napred. Sedam modela dostupno je kao plug-in hibridi (dizel i benzin, limuzina i karavan). Ponuda snažnih benzinskih motora niskih emisija kreće se u rasponu snaga od 115 do 270 kW (156 do 367 KS), dok kod dizelskih modela taj raspon iznosi od 118 do 243 kW (161 do 331 KS).
Četvorocilindrični benzinski motor sa drugom generacijom integrisanog startera-generatora (ISG) koji razvija do 15 KW dodatne snage i 180 Nm više obrtnog momenta, po prvi put će nadopuniti ponudu motora.
Modeli opremljeni ovim motorom imaće 48-voltni električni sistem. Zahvaljujući obnavljanju energije i mogućnosti ‘krstarenja’ sa isključenim motorom, ovaj benzinski motor vrlo je učinkovit.
U motoru M 254, Mercedes-Benz je po prvi put kombinovao sve inovacije game modularnih 4 i 6-cilindričnih benzinskih i dizel agregata u jedan motor. To uključuje Nanoslide premaz cilindara, Conicshape varijantu cilindara (oblik trube) i sistem kontrole emisija koji je pozicioniran direktno na motoru.