Novi BMW Serije 1 kodne oznake F40 definitivno privlači poglede pune divljenja. Već na prvi pogled se svojim dizajnom izdvaja iz gomile, a sa pogonom na prednjoj osovini definitivno ostavlja mnogo prostora za diskusije onima koji su verni ovom brendu al i čuvenoj zadnjoj vuči.

Efikasni motori, pogon na prednjim točkovima koji je sada prvi put u novom modelu BMW serije 1 i najsavremenie tehnologije šasije garantuju doživljaje vožnje pune dinamičnosti i agilnosti, dok inovativne tehnologije i sistemi za asistenciju vozaču obezbeđuju da uvek dođete do svog odredišta bezbedno i udobno.

Novi BMW Serije 1

Sama odluka da se promeni koncept pogona sigurno nije bila laka za BMW. Zadnji pogon na BMW automobilima simbolizuje sportski karakter vozila i jednostavno je tradicija ovog Brenda. Dizajneri i inženjeri su se potrudili da i novi BMW Serije 1 zadrži sve što potencijalni kupci i očekuju od ovakvog automobila.

BMW je stekao utisak da vozači standardnih modela uživaju u dobrim performansama i vrhunskoj tehnologiji u vozilima, ali da jednostavno nemaju potrebu da svoje automobile izvezu na trkačku stazu. Oni koji zaista imaju ekstremne ambicije sa svojim vozilom, opredeljuju se za najjače aggregate koji se uparuju sa podonom na sva 4 točka.

Novi BMW Serije 1

Svaki novi BMW Serije 1 ima ARB tehnologiju koja sadrži kontrolor proklizavanja postavljen direktno u upravljačkoj jedinici motora umesto u centrali DSC (ESP) sistema za kontrolu proklizavanja.

Na taj način se skraćuje putanja signala, pa se informacije prenose tri puta brže. Samim tim, vozač ima osećaj da auto i do deset puta brže kontroliše proklizavanje pogonskih točkova.

Vozač ima opciju da isključi DSC ukoliko želi da u potpunosti preuzme kontrolu nad vozilom i uživa u sportskim karakteristikama. U tom slučaju, EDLC (Electronic Differential Lock Control) sistem simulira efekat mehaničkog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem („šper“ diferencijala), eliminišući proklizavanje čak i kada se ubrzava na izlasku iz krivine.

Prednji pogon u ovom automobilu je izmenio i same proporcije vozila. Obzirom da je sada agredat postavljen poprečno, sama hauba je kraća pa je došlo do povećanja prostora u kabini, najviše na zadnjoj klupi.

Novi BMW Serije 1 – Dizajn

Dizajn potpuno novog modela BMW serije 1 ostavlja moćan utisak kako unutra tako i spolja. Počevši od dinamičnog prednjeg dela sa velikom dvostrukom rešetkom i širokim prednjim panelom. Jasno definisane konture pružaju se paralelno sa tečnom linijom krova sve do upadljivog zadnjeg dela.

Visokokvalitetni materijali i ergonomski optimizovani elementi, pored visokog nivoa funkcionalnosti čine enterijer ovog modela impresivnim i prostranim.

Kabina impresionira ergonomski optimalizovanim elementima opreme i sistematski primenjenom orijentacijom prema vozaču.

Neke od većih novena koje nismo očekivali u ovom segment jeelektrično pokretanje vrata gepeka i panorama krov.

Agregati

Što se palete motora tiče (sa 3 i 4 cilindra), ona će na početku izgledati ovako: BMW 118i (1,5 litarski benzinac sa 140KS), BMW 116d (1,5 litarski dizelaš sa 116KS), BMW 118d (2,0 litarski dizel sa 150KS), BMW 120d xDrive (2,0 litarski dizel sa 190KS) i M135i xDrive sa benzincem od 306KS.

Nudeći više performansi, više stila i više zabave u vožnji, potpuno novi BMW M135i xDrive nije tu da bi se takmičio – već da bi postavio nove standarde.

Najjača varijanta u gami će dakle biti M135i xDrive, što znači da je pod haubom 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac koji razvija impresivnih 306KS i 450 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka.

Takođe, M135i xDrive odlikuju i aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor), doterani prednji “bubrezi”, hromirane izduvne cevi, veći alu točkovi i sportski podešeno oslanjanje, kao i sportska unutrašnjost sa M Sport sedištima i volanom.

Tehnologija

Potpuno novi BMW serije 1 nudi vam veliki broj korisnih funkcija, digitalne servise i sisteme asistencije vozaču – za maksimum komnfora i bezbednost.

BMW Live Cocpit Professional sa funkcijom navigacije obuhvata dva visokokvalitetna ekrana. Prvi je kontrolni ekran visoke rezolucije i dijagonale 10,25” kojim se može upravljati dodirom i potpuno novog ekrana sa instrumentima dijagonale takođe 10,25”.

Driving Assistant u sklopu bezbedonosnog paketa opreme sadrži poznate sisteme zasnovane na kamerama sa upozorenjem na pešake uz funkciju automatskog kočenja, ograničenja brzine u gradskim uslovima vožnje, indikatorima zabrane preticanja, kao i radar koji upozorava na mogući sudar pozadi.

Parking asistent parkira vozilo samostalno i pomaže vam u vožnji unazad uskim ulicama. BMW Head-up Display u punom koloru projektuje sve relevantne informacije potrebne za putovanje direktno u vidokrug vozača.

U srbiji, kod zastupnika Delta Motors novi BMW Serije 1 – 120d xDrive košta 34.500€.