Novi Hyundai Tucson četvrte generacije je ugledao svetlost dana. Od pojavljivanja prve generacije 2004. Godine do danas prodato je više od 7 miliona primeraka ovog modela – od toga 1.4 miliona u Evropi.
Iako je aktuelna generacija lansirana relativno skoro 2015, još prošle godine je dobila redizajn, ali to nije sprečilo južnokorejsku kompaniju da već za narednu godinu spremi potpuno novu.
Ovaj napredan model nudi najefikasniju liniju pogonskih sklopova u svojoj klasi, naglašavajući Hyundaijevu predanost čistoj vožnji, zadržavajući istinski SUV karakter.
Novi Hyundai Tucson četvrte generacije
Novi Hyundai Tucson krasi dosta revolucionaran i ambiciozan izgled, a nastao na novom identitetu i smeru Hyundaija – Sensuous Sportiness. U skladu s tim novim dizajnerskim korakom Tucson donosi potpuno novi izgled prednjeg dela vozila.
Potpuno nova prednja maska karakterističnog dizajna kao da se stopila s prednjim farovima, pa u situaciji kada ne svetle skoro pa da su neprimetni.
Oštri rezovi prednje maske prenose se i na ostale delove automobila, preko bočnih ivica sve do zadnjeg kraja vozila.
DOsta pažnje su dizajneri posvetili sitnim detaljima. Brisač zadnjeg vetrobranskog stakla je sakriven ispod krovnog spojlera.
Nova generacija Tucsona narasla je u svim smerovima. Tako novi model broji 4500 mm u dužinu, a što je povećanje od 20 mm. Širok je 1865 mm, a što je povećanje za 15 mm, dok je u visinu porastao za 5 mm, na 1650 mm.
Novi Hyundai Tucson odlikuje atraktivnija i modernija unutrašnjost koja se značajno razlikuje od dosadašnjeg modela, pri čemu se ističu digitalna instrument tabla i 10.25-inčni ekran infotainment sistema.
Široka paleta agregata
Što se tiče pogonskih jedinica, Hyundai je za osnovni model spremio 1,6-litarski T-GDI turbo benzinac od 150 konjskih snaga, “uparen” sa 6-stepenim manuelnim menjačem, koji snagu šalje na prednje ili sva četiri točka. Ovaj motor koristi se i kod tzv. mild-hybrid verzija sa 48-voltnim elektro-sistemom.
Moguće ga je dobiti u verziji od 150 ili 180 “konja”, uz koje se opciono nudi i pogon na sva četiri točka, dok je izbor transmisije potpuno novi 6-stepeni iMT (Intelligent Manual Transmission) manuelni menjač bez pedale kvačila ili 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.
Inteligentni manuelni menjač radi potpuno elektronski i odvaja motor od menjača nakon što vozač otpusti gas tokom vožnje konstantnom brzinom, a čime omogućava automobilu ulazak u eko način rada. Time se povećava učinak, a odabrani stepen prenosa ostaje čak i tokom ugašenom motora.
Motor se ponovno pokreće u istom stepenu prenosa čim vozač pritisne bilo papučicu kočnice ili gasa. Menjač ponovo pokreće motor u neutralnom položaju ako vozač pritisne papučicu kvačila da promeni brzinu ili ako je brzina vozila preniska za trenutno aktivni stepen prenosa.
Cena novog Tucsona još nije objavljena, ali je jasno da će biti viša u odnosu na odlazeću generaciju, koja u Srbiji startuje od 17.990 evra za 1.6 GDI sa pogonom na prednje točkove i 6-stepenim manuelnim menjačem, u osnovnom Style paketu opreme.