BMW Serija 3 je automobil srednje klase koji nemačka fabrika automobila BMW proizvodi od 1975. godine. BMW 3 je najprodavaniji BMW-ov model i nosi oko 40% ukupne proizvodnje ovog automobilskog giganta, a ujedno je i jedan od najpopularnijih automobila na svetu.

Pune 44 godine već je na tržištu proveo BMW Serije 3, a u tom periodu bilo je zaista zanimljivih verzija pa smo izabrali najboljih pet.

U ovih skoro 45 godina od kako je serija 3 na tržištu bilo je dosta zanimljivih verzija a na ovoj listi TOP 5 modela nećemo naći najsnažniju verziju oznake M3 iz prostog razloga što je ///M neprikosnoven.

TOP 5 BMW Serije 3

BMW E30 320is

Ovaj model je pravljen za tržišta Španije i Italije. Razlog tome je tadašnji model oporezivanja automobila sa motorima zapremine veće od 2 litre.

Ispod haube se nalazio atmosferski benzinac oznake S14 sa sa kubikažom od 1990 ccm. Uz snagu od 192 KS i 210 Nm bio je malo slabiji od M3 E30 koji je imao 200 KS i 238 Nm. I danas mnogi smatraju da je 320is bolji zato što je za 109kg lakši od M3.

BMW E36 325is M-Technic

Model je nastao prvenstveno za tržište SAD-a i trebao je popuniti rupu između civilnih varijanti i E36 M3. Pod haubom je nosio isti motor kao i 325i, dakle, 2.5-litarski atmosferski redni 6-cilindarski benzinac sa 192 KS i 245 Nm. Menjač je bio ručni 5-stepeni, a spoljašnjim izgledom potpuno se ugledao na E36 M3. U SAD-u ih je prodato 200, a Evropljani su dobili alternativu u obliku varijante E36 Clubsport.

BMW E46 330Ci Clubsport

Generacija E46 bila je hit širom sveta, a model E46 330Ci Clubsport ponuđen je u Evropi kako bi se popunila rupa između varijanti 330Ci Sport i M3. Dodatno dorađeno vešanje, spojler na poklopcu prtljažnika, novi dizajn 18-colnih točkova i 20 kilograma manja mase smestili su E46 330Ci Clubsport iznad varijante 330Ci Sport. Motor i prenos snage bili su identični. Dakle, 3-litreni redni 6-cilindarski atmosferski benzinac sa 231 KS i 300 Nm i 6-stepenim ručnim mjenjačem.

TOP 5 BMW Serije 3

BMW E90 335d

Jedini dizelaš na listi zaslužio je svoje mesto izvrsnim miksom performansi i potrošnje. Po pitanju međuubrzanja mogao je potpuno ravnopravno parirati čak i varijanti M3. Osim u limuzinskoj dolazio je i u karavanskoj formi. Ispod haube se nalazio 3-litreni redni 6-cilindarski dizelaš s dva turbopunjača koji je prvobitno razvijao 272 KS, a nakon redizajna je raspolagao sa 286 KS i 580 Nm. Najveći obrtni moment bio je na raspolaganju već od 1750/min pa je putnicima nudio impresivan potisak. Ljubitelji benzinaca morali su priznati da je u svakodnevnoj vožnji BMW E90 335d uverljiviji od 335i, a pritom i neuporedivo ekonomičniji.

BMW F30 340i M Performance

Osim modela M3 jedini 6-cilindarski benzinac u generaciji F30 nalazio se pod haubom modela 340i, radi se o motoru B58 sa 320 KS, koji je stigao s redizajnom, a varijanta 335i s motorom N55, koji je razvijao 306 KS, otišla je u penziju. U standardnom fotmatu do stotke stiže za 5,2 sekunde, dok u varijanti M Performance, ispaljuje 355 KS i 500 Nm, umesto standardnih 450 Nm, pa do 100 km/h sprinta za okruglo pet sekundi.