Iako se već duže vreme najavljuje kako su u Wolfsburgu shvatili da dalji razvoj nema smisla, službeno odustajanje dogodilo se tek sada.
Mnogi stručnjaci su upozoravali kako razvoj 10-stepenog automatskog menjača nema smisla, ali Volkswagen je bio uporan. Njihov glavni argument je bio da sva potencijalna ušteda na potrošnji goriva pada u drugi plan obzirom na veliko povećanje mehaničkih gubitaka, kompleksniju i skuplju izvedbu te, naravno, skuplje održavanje.
Kodnim imenom DQ511, prenos je izveden iz trenutnog 7-speedera koji koristi VW Group. Skraćivanjem prvog i drugog stepena prenosa, napravilo se mesta za dva dodatna zupčanika. Takav dizajn je trebalo da pomaže u neprekidnom ubrzanju i poboljšavanju glatkoće prenosa. Na vrhu je planirano da se doda još jedan zupčanik za poboljšanu efikasnost, čime će se postići željenih 10 brzina.
Kao teoretski maksimum razvojni inženjeri proglasili su 9-stepeni menjač, iako je i on već na granici isplativosti, dok je 8-stepeni automatski prenos višestruko dokazan u praksi. Uostalom, svi premium proizvođači u svojim modelima koriste izvrstan ZF-ov 8-stepeni automatski menjač.
Pravi razlog odustajanja krije se u aferi Dieselgate, čiji repovi se još vuku. Naime, desetine milijardi eura odšteta ispraznili su blagajnu Volkswagena, a pritom ne treba zaboraviti kako kompanija istovremeno dosta ulaže u razvoj elektro automobila. Osim 10-stepenog menjača s dvostrukim kvačilom, zbog Dieselgatea u istoriju su otišli Volkswagen Scirocco, Beetle i Audi TT i R8.